Referat Finansowy

W Referacie Finansowym czekają na państwa Kinga Zawłocka, Karolina Maj, Dorota Odachowska, Aleksandra Baryżewska, Anna Karaś, Agata Sufleta- Skwara i Ewelina Pal.

Do zadań referatu należy:
1. W zakresie księgowości budżetowej:

1) przygotowanie projektu budżetu Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia ,
2) opracowanie projektu zmian w budżecie,
3) prowadzenie rachunkowości budżetowej oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
4) bieżące informowanie organów Gminy o przebiegu realizacji budżetu,
5) podejmowanie czynności związanych z opracowaniem i analizowaniem planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy oraz nadzorowanie ich działalności finansowej,
6) prowadzenie spraw z zakresu zaciągania kredytów i pożyczek,
7) wykonywanie obsługi finansowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
8) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, bankami i innymi organami finansowymi,
9) naliczanie wynagrodzeń i świadczeń z ubezpieczenia społecznego, prowadzenie rozliczeń w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz współpraca w tym zakresie z Urzędem Skarbowym i ZUS,
10) sporządzanie miesięcznych imiennych raportów dotyczących odprowadzania składek emerytalnych, rentowych, chorobowych, wypadkowych i zdrowotnych,
11) wykonywanie obsługi finansowej w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
12) przygotowanie delegacji do realizacji należności,
13) prowadzenie rozliczeń finansowych pracowników interwencyjnych i robót publicznych, współpraca w tym zakresie z Powiatowym Urzędem Pracy,
14) prowadzenie księgowości inwestycyjnej,
15) przeprowadzanie inwentaryzacji w Urzędzie i jednostkach podporządkowanych,
16) prowadzenie ewidencji i przechowywanie druków ścisłego zarachowania.
2. W zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz księgowości podatkowej:
1) sporządzanie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego z tytułu podatków i opłat lokalnych,
2) przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w przedmiocie ulg, umorzeń zobowiązań podatkowych, rozkładania płatności na raty i odraczania terminów płatności tych zobowiązań,
3) prowadzenie dla potrzeb podatkowych ewidencji nieruchomości i gruntów rolnych oraz aktualizowanie danych w niej zawartych,
4) prowadzenie rejestru dokumentacji przypisów i odpisów należnych zobowiązań pieniężnych,
5) prowadzenie rachunkowości podatkowej łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych,
6) egzekwowanie należności podatkowych na podstawie przepisów o egzekucji w administracji, współdziałanie w tym zakresie z Urzędami Skarbowymi,
7) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
8) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
9) nadzorowanie inkasa należności łącznego zobowiązania pieniężnego,
10) naliczanie wynagrodzenia sołtysów za inkaso,
11) sporządzanie sprawozdań z zakresu wymiaru i realizacji łącznego zobowiązania pieniężnego, podatków i opłat lokalnych oraz udzielonej pomocy publicznej.
3. W zakresie rozliczeń podatkowych, finansowych i organu finansowego:
1) prowadzenie księgowości organu finansowego,
2) prowadzenie analityki rozrachunków jednostki i organu finansowego,
3) rozliczanie podatku VAT,
4) przygotowanie rachunków i faktur do realizacji należności,
5) regulowanie zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek,
6) naliczanie i egzekucja czynszów wynikających z zawartych umów najmu,
7) przygotowanie i przekazywanie materiałów z zakresu finansów publicznych do Biuletynu Informacji Publicznej,
8) przygotowanie i przekazywanie w systemie informatycznym sprawozdań budżetowych.


Dokumenty do pobrania:
 

Jakość powietrza

Polecamy

uzp

ceidg

wfos

pup

RZGW


-LETNIA BIESIADA PEŁCZYCKA 2025-

Logo GBS BankSPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025

enerisSPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025


SPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025

kss
SPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025

kss
SPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025

hunters
SPONSOR LETNIEJ BIESIADY PEŁCZYCKIEJ 2025

Kontakt

URZĄD MIEJSKI W PEŁCZYCACH
ul. Rynek Bursztynowy 2

tel. 95 768 50 38
fax 95 768 51 18
e-mail: umig[@]pelczyce.pl

Nr Konta Bankowego
Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku
Oddział w Pełczycach
Nr konta bankowego 45 8355 0009 0098 0214 2000 0007

 

Mapa

Otwórz się na pomoc

Film 1

 
Film 2

 
Film 3

 

BIP